Lämna klagomål
Hos Coeli Finance gör vi vårt yttersta för att tillgodose en god service och säkerställa att du som kund är nöjd med din upplevelse hos oss. Om du är missnöjd med hanteringen av ditt ärende eller anser dig felbehandlad uppmanar vi dig att lämna in ett klagomål.
Hur går det till?
Du kan lämna in ditt klagomål genom att kontakta Coeli Finance via mejl eller brev. Våra handläggare utreder och dokumenterar vad som har hänt och har därefter till uppgift att besvara klagomålet. Handläggaren ansvarar för att bedömningen av klagomålet görs enhetligt och att berättigade klagomål leder till rättelse. Vårt mål är att du ska få återkoppling inom 7 bankdagar.
Kontaktuppgifter
Coeli Finance AB, Box 3317, 103 66 Stockholm
Coelis hantering av klagomål
Är du inte nöjd med det svar du fått från Coeli Finance kan du vända dig till Coelis klagomålsansvarige. Klagomålsansvarige utreder ditt ärende och återkommer med ett skriftligt besked senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt ärende. Tar utredningen längre tid kommer du att informeras om detta. Det svar du får från klagomålsansvarige innebär slutligt besked från Coeli Finance.
Du når klagomålsansvarig på följande adress:
Klagomålsansvarig
Coeli Finance AB, Box 3317, 103 66 Stockholm
Du kan även skicka E-post till klagomal@coeli.se
Om du är missnöjd med det besked som du fått från klagomålsansvarige har du möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till allmän domstol och få ditt ärende prövat.
Allmänna reklamationsnämndens adress:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Du kan även vända dig till Konsumenternas Bank- & Finansbyrå https://www.konsumenternas.se/ eller din lokala konsumentvägledare som finns på http://www.konsumentverket.se/
Övriga synpunkter
Har du övriga synpunkter, idéer eller förslag till förbättring, så är du varmt välkommen att skicka ett mejl till spara@coeli.se. Vi ser sedan till att din synpunkt tas vidare till rätt avdelning.
Tack på förhand!