Om tjänsten
Tillväxtresan på Coeli försätter och vi söker nu en kvantitativ analytiker inom Marknadsrisk. Du kommer vara en viktig del av vår digitaliseringsresa och omställning till ett datadrivet arbetssätt. Vi är en platt organisation med snabba beslutsvägar. Vi söker nu en kvantitativ analytiker för att stärka upp vår risk- och kapitalförvaltningsorganisation och öka takten i omställningen med fokus på riskrapportering. Vi erbjuder dig en stimulerande kombination av riskfrågor, modellutveckling och automatisering.
Huvudsakliga ansvarsområden
Nödvändig kunskap, erfarenhet och kvalifikationer
Som person är du strukturerad, noggrann, självgående, initiativrik och resultatinriktad. Du har god analysförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du kan kommunicera dina idéer och tankar, är lyhörd och har lätt för att samarbeta.
Anställningsform
Heltid.
Placeringsort
Centrala Stockholm.
Tillträde
Omgående/ Enligt överenskommelse.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Uniqruit. Välkommen med din ansökan via Uniqruit: Kvantitativ analytiker inom Marknadsrisk. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Tobias Danielsson, 072–18 64 773.
Om Coeli
Coeli grundades 1994 och är en aktiv investerare, förvaltare och rådgivare med förtroendet att förvalta ca 50 miljarder kronor åt förmögna privatpersoner, entreprenörer, Family Offices och institutioner. Vi förvaltar kapital inom aktier, obligationer, hedgefonder samt är aktiva ägare och gör direktinvesteringar inom fastigheter och Private Equity.
Med en etablerad partnerskapsmodell och en stark plattform av finansiella tjänster så attraherar vi några av de främsta förvaltarna, bolagen och investeringsteamen på marknaden och säkerställer att dessa drivs av samma mål som våra kunder och investerare- att skapa stora värden.
Coeli är partnerägt med ett dedikerat team av 150 medarbetare som arbetar utifrån våra kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö. Att vara partnerägd är en nyckel i vår verksamhet då det säkerställer att vi alltid kan fatta långsiktiga beslut och värdesätter långsiktiga relationer med våra kunder och nätverk.